Mit üzen a nem-kommunikáció? 2. rész

Az első részben arról volt szó, hogyan viszonyulhatunk mi a ránk se bagozó kollégákra, most nézzük a másik oldalt, mik lehetnek a hallgatás okai:

1. A megfontolt

Gondolkozik, mérlegel magában, és nem akarja elkapkodni a választ. Előnye ennek a típusnak, hogy válaszolni fog, bár lehet, hogy addigra kihullik a hajad is. :)

2. A túl-elfoglalt

Olvasta a leveled, de akkor ott nem volt épp ideje válaszolni, később pedig elfelejt reagálni. Tipikusan igaz ez a napukat agyonzsúfoló emberekre, akik állandó rohanásban élnek. Számukra tipp: ami tényleg fontos, jelöld meg, vagy tedd vissza olvasatlanra, és szánj naponta időt ezekre a megválaszolandókra.

3. A tehetetlen

Fogalma sincs mit kellene tennie. Ezt a típust a legnehezebb kezelni, mert leblokkol, és nem tudod, miért. Nem kérdez vissza, nem közli, hogy számára ez az információ nem elég, csak hallgat, és reménykedik abban, hogy megfeledkezel róla.

4. A jóindulatú, de gyáva.

Nem érdekli sem Te, sem a témád. Négyszemközt kedves, segítőkész, mert nem akar megbántani, de csak addig a pillanatig tart, amíg jelen vagy. Írásban már nem segítőkész, mindig kifogásokkal jön, vagy egyszerűen csak ignorál. Nem meri sem kimondani, sem leírni mi nem tetszik neki, vagy miért nem tud veled együttműködni, azt várja, hogy egyszer csak ráunsz és "leszállsz" róla.

 3_2.jpg

ÖSSZEGZÉS

Egyvalamit leszögezhetünk:

Mindenkinek arra van ideje, ami fontos számára.

 

Lehet átmeneti érdektelenség, prioritásban előbbre való dolgok besűrűsödése, baleset, súlyos lelki gondok stb. Ezek mind olyan tényezők, melyek természetszerűleg előbbre sorolódnak mindenkinél. Akinek igazán fontos vagy, meg is mondja, hogy most x ideig képtelen figyelni, aztán magától jelentkezik, ha már úgy érzi ismét kész a kommunikációra. Jellemzőjük az ÁTMENETISÉG!
Mindegy, hogy üzleti partnerről, barátról, udvarlóról, vagy kollégáról van szó: ha valakinek sorozatosan másvalami mindig előbbre való, mint Te, vagy a témád, ott fontolóra kell venni a folytatást...

Ha Te vagy nótorius nem válaszoló, érdemes elgondolkoznod az okán. Neked sem jó, ha olyan emberek nyaggatnak, akik nem fontosak számodra, akaratlanul is megbántod őket az ignorálásoddal, így mindkettőtöknek jobb, ha nem tartjátok a kapcsolatot. Ha viszont a munkahelyi ráutaltság miatt mégis muszáj tartanotok a kapcsolatot, tisztázd vele a mindkettőtök számára elfogadható kommunikáció módját, sűrűségét, hangnemét stb. Ehhez bátorság kell, de megéri.

Ugyan a nem kommunikáció is kommunikáció, azonban meglehetősen tiszteletlen fajta, aminek senki nem örül.